onsdag 27. februar 2008

in progress

Jeg har en stygg tendens til å ha litt mange baller i lufta...
For øyeblikket har jeg fire prosjekter på gang.
To som jeg gjerne vil bli ferdig med i løpet av ca to-tre uker og to som jeg nok må jobbe med et år eller så.
Vi tar de ikke fult så langsiktige først:
1. Tunika med hette til et annet søskenbarn (søstra til hun som fikk den forrige jakka) I samme farger som jentejakka. Jeg har modifisert oppskrifta litt, sånn at de skal likne litt mer på hverandre. Den er strikka fra erme til erme, noe jeg har hatt lyst til å gjøre siden jeg var omtrendt 13 år.

2. Skjerf til min kjære. Han er en nerd og får derfor dette binære skjerfet. Han har skrevet koden selv og er fantastisk entusiastisk. Jeg er litt over halvveis og gleder meg til å bli ferdig, det er litt kjedelig i lengden. Det minner meg litt på hvorfor jeg som regel holder meg til rettstrikk uten mønster. det tar for lang tid, men akkurat i dette tilfellet, så går det egentlig ganske radig og man kan liksom se at det går framover.

Nå kommer vi til de litt mer ambisiøse prosjektene. Jeg håper å bli ferdig med det ene før jeg gifter meg om et og et halvt år. Og det andre, håper jeg på å bli ferdig med i det heletatt...

1. Sofatrekk. Jeg fant oppskrift på et trekk til en stol da jeg kjøpte meg ny strikkebok i forrige uke. Det inspirerte meg til å trekke opp sofaen i selvstrikka trekk. Det skal ha såkallt aranmønster og jeg håper på å bli ferdig før det trekket som allerede er på sofaen går helt i stykker. Min kjære tror jeg er blitt gal. Jeg kan forstå det. For øyeblikket har jeg begynnt på en sidedel til den ene sofaen, den har vrangbord med tre rette, to vrange og skal ha perlestrikk resten. Strikka i alfa-garn på pinne nr. 7, så det skulle jo egentlig gå litt radig, da.

2. Sengteppe til dobbeltsenga. Det skal være hekla i mange forskjellige bestemor-firkanter. Jeg tror dette representerer omtrendt en tiendedel, om ikke mindre. Jeg syr dem sammen etterhvert, for jeg tør ikke tenke på hvordan det ville bli å svømme i omtrendt tusen firkanter som skal sys sammen...Dette håper jeg på å ferdigstille før juni neste år.

Hehe. Som man kan se, så har jeg alt for mange baller i lufta på en gang.

Tjolahopp!

5 kommentarer:

Beyla sa...

herregud så produktiv du er!! "da jeg var ung og på din alder" kunne jeg faken ikke strikke engang...!! lærte meg i høst, jeg :D digger bestemorsruteteppet, har så lyst til å lage et sånn selv, må bare bestemme meg for farve og garntyper.. akkurat nå har jeg 39847 øveruter i alskens garnkvaliteter og colorways.. :) binærskjerfet er forøvrig _konge_

Papirkurven sa...

*ønsker seg binært mønster*

Du er mitt idol!

Ankafurb sa...

tjihi. Jeg er noens idol!!! hurra!

Marianne sa...

Det skjerfet er bare genialt! Er det noen mulighet for at du deler mønsteret?

Marianne sa...

Takk for linken! Den må testes ut ved et passende høve!