fredag 8. februar 2008

På pinnene


Hovedprosjeket for tida, er ei jentejakke fra boka "frodig strikk" av Lisbeth Bjørndal. Den er utfordrende. Jeg har nå brukt ti dager på bolen. Håper å bli ferdig til i neste helg, når søskenbarnet mitt som har bursdag skal få den. Jeg har allerede begynnt å tenke på om jeg skal tove før eller etter at jeg har montert den.

Ellers, så strikker jeg litt på denne månedens sokker, innimellom. Det gjør at jeg ikke begynner å kjede meg, for jeg vil jo bli ferdig med denne jakka. Den skal ikke føye seg inn i rekka av UFO'er.
Denne månedens sokker skal bli svarte- og hvitstripete RBK-sokker til lillesøstra mi, hvis hun vil ha dem, da. Det er et facinerende mønster, som jeg bestemte meg for å prøve ut den nye teknikken jeg har lært med å strikke begge sokkene på en gang. Det er faktisk veldig enkelt, man må bare holde tunga rett i munnen.

1 kommentar:

Monica Therese sa...

Hei hei Anka! Kanskje det er noe for meg? ser jo såå mange flotte sokker der ute i blog verden... men etter å ha strikket den ene sokken,er det store muligheter for at den vil forbli ensom..*flau*..hehe..!!! jakken din var stilig,jeg også har den boken,men lurer på om ikke det er enklere å få den fin om du tover etter montering?? hmm,vanskelige greier det der =)