lørdag 1. mars 2008

Opplevelse

Jeg hadde en VELDIG fæl opplevelse i dag, hva et av mine prosjekter anngår. Jeg var kommet omtrendt halvveis på den tunikaen jeg driver og strikker, da jeg innså at jeg hadde strikka 30 omg. for mye på ermet.
Siden dette er strikka fra erme til erme, ble jeg naturlig nok ganske fortvila, for jeg kan egentlig ikke fordra å rekke opp. Jeg endte med å ta opp maskene fra baksida i fargeskiftet på slutten av ermet, dele det i to, rekke opp 30 omganger og maske det sammen igjenn med maskesting. Det var helt forferdelig, skikkelig masse jobb og ingen aning om det ble bra.
Det gikk heldigvis greit, og jeg kan fornøyd strikke videre.
Sånn går det når man modifiserer oppskrifer og glemmer å følge skikkelig med...hehe. Fryktelig letta for at det gikk bra.

Ellers har jeg et annet prosjekt som ingen vet om enda, for hvis jeg sier at det er et prosjekt, så må jeg begynne på det, og jeg har alt for mye på gang for øyeblikket.
Jeg skal strikke en genser til lillesøstra mi. Og jeg skal lage mønsteret selv. Vi bor jo ikke sammen, så jeg har det problemet at jeg ikke får målt henne skikkelig. Jeg tok noen mål av henne sist jeg var hjemme, men jeg skulle gjerne hatt henne her mens jeg tenkte ut oppskrifta. (har hatt en drøm om å lage en oppskrift selv lenge) Det er spesiellt halsutrigninga som gir meg hodepine, Søstra mi er litt spesiell. Hun er en fjortis som er i ferd med å slutte å være fjortis. Noen av oss husker vel hvordan det var...

2 kommentarer:

LiseH sa...

Må si jeg er imponert over pågangsmotet og kreativiteten din! Gleder meg til å se tunikaen ferdig.
Spennende med egendesignet genser. Får håpe du klarer å få de riktige målene.

Monica Therese sa...

30 runder for mye??? Da var du langt inne i din egen verden tenker jeg ;) Jeg også haaater å rekke opp!!! Meeeen,må man så må man =)