torsdag 1. mai 2008

Bitteliten oppdattering

Jeg er nå ferdig med babyteppet som jeg har skrevet om tidligere. Veldig fornøyd, selv om jeg hadde litt for lite garn og måtte improvisere på fellinga...Det vises ikke...
Jeg har også fått beskjed om at kusinene liten og bitteliten skal få en lillebror, så da vet jeg jo hvilke farger det skal gå i der. La oss håpe at det andre søskenbarnet som er på vei blir ei jente, så kan jeg vel strikke i de fargene som jeg lyster og gi til den de passer til...*drømme*Til slutt en liten fortelling om Trondheimsruss; Før brukte man å skaffe seg labfrakker som man malte på ryggen og skrev på til hverandre, når man var russ...Dette tror jeg var et landsdekkende fenomen da foreldrene mine var russ, de hadde ihvertfall bare frakk og lue... Nå for tiden er det kun et trøndersk fenomen.
Sånne som meg, som er litt kunstnerisk anlagt, kan tjene litt penger hvert år, på å male ryggene av disse frakkene. Fetter Blåruss, fikk denne tjenesten i julegave av meg, og han var og henta frakken i forrigårs. Han var helt over seg...jeg vet ikke, jeg, hva syns dere?
Helt til slutt et bilde av min kjære, mens han leser for meg utendørs, så fint vårvær har vi for tida, nemlig...

5 kommentarer:

jogusi sa...

Takk for besøk i bloggen min. Koselig. Aprilsokkene dine ble kjempefine. Mye fint å se ellers også. Jeg har så langt sett alle sokkene som er annonsert, men ikke lagt spor etter meg til de siste. Ha ei fin helg.

Karen sa...

Så stilig frakk!
Og ja, det må være et trøndersk fenomen, for her på sørlandet har jeg aldri hørt om noe slikt.

Monica Therese sa...

Så romantisk din kjære er da =) Skulle ønske mannen min leste for meg,syntes det er sååå koselig =) Baby teppet ditt var en nydelig farge på!! Jeg må snart strikke nye baby tepper selv,men har begynt med tøy da,fant så masse pent i et hefte fra 1970-1980 eller så,mamma sa hun hadde strikket noen av de settene til meg når jeg var baby..hehe..!! Ha en strååålende helg!!

Monica Therese sa...

Russefrakker har jeg foresten aldri hørt om i Bergens området...=) Meeen,de var stilige da!!

Beate sa...

Så mye flott du har laga!