mandag 26. mai 2008

Bok-sisten og konsert.

Jeg ble tagget av Garnkurven, her er utfordringa:

Pick up the nearest book.
Open on page 123.
Find the fifth sentence.
Post the next three sentences.
Tag five people, and acknowledge who tagged you.

Det har seg sånn at jeg sitter rett ved bokhylla og etter litt elling og vilkårlig trekking, falt valget på ei bok som er krevet av J.R. Porter, den heter "Jesus Kristus. Historiens Jesus, Troens Kristus"
Her er det som står fra femte setning på side 123:
"Det er heller ikke umulig at soldatene handlet på egen hånde og imiterte de keiserlige attributter med det de hadde for hånden - en kappe og planter fra hagen i Praetorium - og den vanligste måten å hilse keiseren på "hill deg Cæsar" (Mark 15,18 og parallerller).
Henrettelse ved korsfestelse ble utført av de militære. Da soldatene var ferdige med leken, kledde de Jesus i hans egne klær og marsjerte av gårde til retterstedet, Golgata, som betyr "hodeskallestedet" på Arameisk."

Jeg har ikke lest denne boka, det er min kjære som har lest den, men nå må jeg nesten lese den jeg og...det var egentlig ganske interesante greier det som stod på resten av sida også...
Nå skal jeg tagge fem stykker til dette...da tagger jeg Beyla, Cantabile, Figgapia, Mrs.Darcy og Kristin Helene.
Lykke til.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nå til sak nr. to:
Dette semesteret har Strindeim TenSing, som jeg er voksenleder og dirigent i, jobba fram mot en fårestilling med shwong og festligheter. Denne fårestillinga går av stabelen i morra (tirsdag 27.mai) i Strindheim kirke i Trondheim. Det begynner klokka 19:00 og er gratis for alle under 16 år, men koster 100,-for alle andre. Håper alle som leser dette og som er i byen tenker grundig over om de vil komme, det blir mat for sjelen!
Jeg gleder meg!

Ingen kommentarer: