fredag 9. mai 2008

Babyjakke!



Jeg ble akkuart ferdig med denne jakka.
Den ble så nydelig! Og jeg har virkelig sansen for å plukke ut knapper i morsomme farger og fasonger. Jeg kan egentlig ikke fordra nøytrale treknapper. Ihvertfall ikke på ikke-nøytrale plagg...Kanskje er jeg litt for vill i stilen, men hvem bryr seg?
Snart har jeg også enda en sånn på pinnene...den skal være blå, til den kommende lillebroren til kusinene liten og bitteliten, jeg har fått bekrefta at det andre søskenbarnet som er på vei, blir ei jente, så nå er det bare og velge og vrake i farger!
Grunnen til at jeg ikke har begyntn på den andre jakka enda, er at jeg må farge garnet først...eller...jeg MÅ jo ikke farge garnet...det kunne blitt ei hvit jakke, men det ville vel ikke ha vært helt meg, eller?

8 kommentarer:

Ingeborg sa...

Hallo anka :) Eg veit at eg strikkar sakte altså, men du må då strikke frykteleg fort? Det er jo noko nytt heile tida, og ikkje berre småtteri heller! Imponerande. Jakka var kjempestilig forresten. Held på med ei babyjakke sjølv, til nevøen min som endeleg kom seg ut i verda i går. Meeeen - eg strikkar sakte... Lyst å ta over? ;)

Ingeborg sa...

ingeborg w... det er forresten cantabile det. Hehe...

Frk.Badegakk sa...

Den jakka var helt fantastisk!!!! Elsker både formen og fargen! Hva slags garn har du brukt til den? Og mønsteret...?

Jeg har bare tre ting å si: Herlig herlig herlig!!!!!

Figgapia sa...

Så flott jakke. Så gøy at du strikker til de små i familien. Og å farge garn er jo skikkelig gøy. Men lurer litt på hva du bruker når du farger garn. Jeg har farget garn en gang og brukte da det amerikanske saftpulveret Kool-Aid.

Frk.Badegakk sa...

Hei, det er bare meg igjen. Det ligger noe til deg på bloggen min;)

Frk.Badegakk sa...

Bare hyggelig, ja nå må du i tenkeboksen jah;)
Strikke noe til meg???
Ja nei altså...
Jeg trenger flere hårbånd... Har en del ting å drive med ute fordi vi har tatt over et slitent småbruk, og da merker jeg at mangelen på noe som holder håret unna ansiktet mitt... Du får nå bare se. Skulle være snill du da!

*klemme*

Beate sa...

Den jakka var kjempe flott! :)

Marit Johanne sa...

Nydelig babyjakke! Og så spennende det hørtes ut med selvfarget garn. Det kommer vel bilde av det ferdigstrikka plagget av det også etter hvert? Blir spennende å se!Du er flink.