søndag 16. mars 2008

Planlagt påske-produksjon

I morra reiser jeg opp på påskeleir. (hvis man ser på klokka, så kan man jo strengt tatt se at det er i morra allerede, men hvem bryr seg om sånnt?)
Jeg har med et prosjekt eller fire opp på leir.

Prosjekt nummer én er et russeskjerf til Fetter blåruss. Han hadde bursdag i forrige uke, og fikk av meg et gavekort på noe strikka som kunne holde ham varm i russetida (Dette kom jeg på fordi min egen russetid var veldig kald) Han ville ha skjerf med navnet sitt i ene enden og "RUSS 2008" i andre enden. Jepp. Skjerf skal det bli. Jeg begynte på torsdag og er omtrendt halvveis nå. Det blir dobbeltstrikka, akkurat sånn som binærskjerfet til min kjære.

Prosjekt nummer to er tunikaen til Kusine bitteliten. Den er nå ferdigstrikka, men trenger litt montering og festing av tråder. Fryktelig mye av sistnevnte. Jeg er litt usikker på hvilken vei jeg skal montere hetta, men jeg møter kanskje noen strikkekyndige på leir, hvem vet, det er så mye merkelige mennesker på leir.

Å ferdigstille mars-sokkene er prosjekt nummer tre. Den er deilig å ha når jeg blir lei av alt annet. Jeg burde helt klart ha dobbeltstrikka disse, så hadde jeg blitt fortere ferdig, men jeg var ikke helt sikker på mønsteret og dobbeltstrikking...

Påtenkte prosjekter er også noe til månedens utfordring på norsk strikkeforum, en eller annen form for prøvelapp-vottepar til toving av tunikaen og jeg må dessuten også bestemme hvilke ting jeg skal strikke til de nye søskenbarna mine som kommer om litt over et halvt år...
Midt oppi dette, skal jeg selvfølgelig være et forbilde og en meget god leder på påskeleir...

1 kommentar:

Papirkurven sa...

Jeg leser altså, på snarfer, så det er ikke alltid jeg kommenterer. Men nå er jeg her for å si GOD PÅSKE!