onsdag 4. juni 2008

mai-sokker


Nå er jeg (endelig) ferdig med mai-sokkene fra sokker 2008...
Når jeg først kom i gang gikk dette mønsteret radig og greit, ganske gøy, egentlig...
Har gjort meg en erfaring; jo tynnere pinner, jo vanskeligere blir det å strikke begge sokkene på én gang...jeg vet ikke...er det fler som har den erfaringa?
Sokkene er ihvertfall ganske fine, spør du meg. Og i morgen den dag skal jeg poste de...

I dag har jeg vært og bestillt meg nytt pass. Jeg er IKKE begeistra for de nye reglene for passbilder...det minner litt om den leken..."ikke smile, ikke le, ikke vise tennene" syns nesten det er litt urettferdig. Det gamle passbildet så greit nok ut, jeg var riktig nok 15 år på det, men jeg likte det, det var fint, jeg har et fredsommerlig uttrykk som kler meg...et litt hemmelighetsfult smil...kanskje litt Mona Lisa? På det nye ser jeg ut som en straff-fange...eller no'...
Samtidig blir jeg skuffa av meg selv...jeg bruker jo å tro at jeg ikke er særlig forfengelig...men jeg ble nesten lei meg da jeg fikk se bildene...så greit etter forskriftene...men åh, så stygg!

2 kommentarer:

jogusi sa...

Jeg synes at det går greit å strikke begge sokkene samtidig selv med tynne pinner. Kjempefine sokker du har strikka. Ha ei fin helg.

Fru Keilegavlen sa...

Flotte sokkar du har strikka i flotte fargar!! Eg strikkar ikkje to sokkar samtidig, men strikkar dei på 30cm rundpinne, så eg veit ikkje om det er annleis med tynnare pinnar. ;) Ønskjer deg ei flott og kreativ veke!