søndag 23. november 2008

Barbie-klær

Jess, folkens.
Jeg er ikke personlig Barbie-fan, men enkelte andre er det, og jeg liker jo å lage ting, så Barbie-klær i julegave, det var ikke egentlig noen dårlig ide.
Den første kjolen jeg lagde til Barbie, er en kopi av den første kjolen jeg sydde, til meg selv, uten noe som helst forutsettning for at det skulle bli bra. Men det ble det den gangen, og det ble det i miniatyr-størrelse også.
I tillegg, har barbie fått en oransj 60-tallskjole, et blått skjørt med topp til, som også skal ha det røde båndet rundt midja, for å definere den, det siste er en rød kreasjon med oransj broderi...
Og det fantastiske med å sy Barbie-klær, er at man bruker latterlig lite stoff på det, det holder med rester, og rester har jeg jo en del av. Jeg tror at fire barbie-antrekk skal være nok i julegave til den lille damen, og jeg håper hun kommer til å like dem.

Det er flere ting som er helt feil med Barbies proposjoner, forresten, ikke bare det åpenbare, halsen, som er for tynn og for lang, men hun har dessuten alt for lange og tynne bein og armer. Og overgangen mellom midja og hoftene er jo dessuten bare latterlig. Jeg kunne fortsette i evigheter med hva som er galt med Barbies proposjoner, men jeg tror de fleste er fullstendig klar over hva som er galt med henne.
Det var ihvertfall en liten utrfordring og dessuten også litt morsomt å pusle med de små greiene.
Jeg måtte gjøre alt for hånd, ettersom jeg syns det var for smått til å ta fram symaskina på...og det hadde jeg sansynligvis rett i, også.

3 kommentarer:

Ingeborg sa...

Heldige lille dame som får heilt unike barbieklær i julegåve! :)

Papirkurven sa...

hallo, genialis omnius! Nei, jeg skal så visst ikke slutte å blogge, men muligens slutte å strikke.

"det er jo bare å flette det" pfffff..jeg sier slike ting selv jeg, på de (ekstremt få) områdene jeg er geniale (som er kanskje ett halvt??? luer!) men har innsett at idioter (som meg) av og til trenger litt hjelpe (feks. til fletting).

Beyla sa...

så søte barbieklær!! Mang ei småjente som blir bra sjalu nå ja :D

haha.. når jeg var liten pleide ekstra-mamma'n min Tove å ha egen skuff i gangen deres med sokker oppi til meg siden jeg aldri aldri brukte sokker. Nå som jeg er voksen.. så bruker jeg GJERNE noen pengelapper på fine strikkesokker. laget av snille gamle damer med tålmodighet jeg ikk eier...