mandag 22. februar 2016

Musearm

85% av befolkningen er høyrehendte. Jeg er intet unntak.
Og som en person som bruker hendene til alt, ble jeg akutt klar over hvor vanskelig det er å leve uten min høyre hånd. 
Jeg har ikke mista den. Den er der. Men akkurat nå er den ubrukelig. Det er også, i større eller mindre grad, håndleddet og armen også.
Musearm, heter det. Og jeg er i ferd med å bli gal. Jeg oppdaga det da jeg skulle filme en video. Jeg bruker jo å drikke te i alle videoene mine. Denne gangen klarte jeg ikke å holde koppen. Fingrene mine skalv og gjorde vondt. Jeg måtte bare sette fra meg koppen.
Filminga var ferdig og jeg skulle sette meg ned å redigere. Det er det bare å la være å gjøre. 

Andre ting det bare er å la være å gjøre er: 
-strikking
-maling
-tegning
-telefontrykking
-all PC-bruk, egentlig

Jeg prøvde å spille litt bass, tenkte at jeg bruker jo høyrearmen bare til å slå an strengene...vondt verre.

"Musearm er ikke et strengt medisinsk definert syndrom. Begrepet inkluderer alle plager som kan forekomme i forbindelse med gjentatte anstrengelser av muskler, sener, nerver og leddbånd.
Vanlige områder som rammes er skuldre, armer, håndledd og hender." (helsenett.no)

Jeg er med andre ord et perfekt eksempel.
Stahet er også en ting. Så her sitter jeg og skriver, selv om skuldra gjør vondt. Skal slutte nå.

Noen som har forslag til hva jeg skal gjøre hele dagen nå? Annet enn å gå tur og se på TV, for det er de to tingene jeg har gjort de siste fire dagene.

1 kommentar:

Unknown sa...

Denne kan være noe for deg: https://igg.me/at/medzleeve/x/24595936#/