onsdag 9. mars 2011

Strikkeengler


Man kan ikke bare strikke hele skoleåret, da ville man blitt gal, eller hva?
Så jeg har lagd disse to skulpturene. Det er engler som strikker. Nummer en er helt ferdig, mens nummer to ikke har fått strikketøyet sitt enda.
De er forskjellige i det at nummer en bare står der og ser ut i lufta og strikker, mens nummer to konser veldig...
Etter at dette bildet ble tatt er hun blitt malt hvit hun også, altså. Og strikketøyet hennes skal jeg lage en dag jeg får tid, det skal også være rødt.
Jeg tenker at jeg kanskje skal stille ut disse to som en del av eksamensutstillinga mi. En slags skyttsengler, liksom...

3 kommentarer:

Beate sa...

Kjempe flotte engler! Jeg likte spesielt godt den siste, konsentrerte engelen

Strikkelena sa...

Så søte strikkeengler!

Hustvedts sa...

Sååååå kule engler! Jeg valgte bort keramikkbolken til fordel for klessømbolken da jeg tok kunst og håndverk; nå ble jeg nesten inspirert til å melde meg på et keramikkurs!!!

Det er første gang jeg ser innom her, men jeg kommer igjen, for jeg er spent på hvordan det går med kjoleprosjektet ditt! Du er modig og jeg er MEKTIG imponert!!!!! Lykke til!

Hilsen Sybjørg