søndag 9. januar 2011

MItt ravende gale fordypningsprosjekt

Som fordypning i kunst og håndverk, som skal gi meg 30sp, skal jeg strikke en ballkjole.
Jeg har valgt garn, strikka prøvelapp, tegna kjolen, sydd en prøvekjole i bomullslerret, fått avslag på forespørsel om sponsing av garn fra Garnstudio, blitt sponset av de fantastiske damene på Norsk strikkeforum i fellesskap, begynt å prøve ut hvordan jeg skal strikke ryggen og beregna og tegna og skrevet store deler av oppskrifta.
Det går en liten diskusjon rundt den beste måten å strikke et så stor skjørt uten at det siger VELDIG mye på på forumet, og jeg bare elsker damene som engasjerer seg så mye i dette gale prosjektet.
Og ettersom jeg har kjøpt meg et sånt fint kamera, så har jeg brukt en liten time av bursdagen min (i dag) på å sette sammen disse to kollasjene for å vise litt av hva jeg har jobba med på prosjektet fram til i dag. Dere får bare se de fine tegningene, ikke all rablinga som har leda opp mot dette.
Jeg skal bruke dropsgarnet som heter cotton viscose, i farge nr. 10, men dette kommer jeg ikke til å si en gang til, ettersom jeg ikke har lyst til å gi de gratis reklame.

7 kommentarer:

Maria sa...

Gratulerer så mye med dagen! :)

Beate sa...

Gratulerer med dagen!
Jeg gleder meg til å følge dette prosjektet ditt altså! Utgangspunktet ser ihvertfall veldig spennede ut, og så er det jo litt kult å "eie" et par nøster i kjolen din :)

Anonym sa...

Du er god i gang! Basis er viktig. Lykke till, betje.

pakkalakka sa...

Gratulerer med dagen! :) det er så spennende å følge med i kjoleprosjektet ditt! :)

Charente sa...

Gratulerer så mye med bursdagen i går.

Prosjekt ballkjole ser så flott ut, det er spennende å være sponsor for et sånt flott prosjekt. Gleder meg til å se flere bilder etterhvert.

Marianne sa...

Dritkult, Anne! :D Den der gleder jeg meg virkelig til å se åssen ender opp! :D Men er det noen som klarer det, så må det jo nesten være deg. Du er jo syk på sånt :P
Lykke til! :D

Monica Therese sa...

Så utrolig tøft med strikket ballkjole :)

Og gratulerer så mye med overstått bursdag :)