mandag 9. februar 2009

Påfuglsjalet


På søndag var det morsdag. Jeg var nesten ferdig med påfuglsjalet, men begynte å bli mer og mer tvilende til om fargen og fibret (71%mohair, 21%nylon og 8%akryl) var helt riktig. Så jeg tenkte som så at jeg har jobba med dette av og på siden august, ville jo vært synd om jeg bare kasta det nå...spesiellt siden det er så fint mønster!
Så jeg tenkte at kanskje min mor ville sette pris på det. Så hun har fått det i morsdagsgave. Hun var helt over seg og syntes at det var litt i overkant, egentlig...rare damen.

Nå som det er ferdig, er jeg mer enn noen gang sikker på at akkurat dette sjalet er min mors. Og jeg må begynne på et nytt et i hvitt som jeg kan bruke hvis det blir kjølig i bryllupet mitt...

Så håper vi at det ikke tar så mye som seks måneder til det blir ferdig, for da rekker jeg det ikke...

10 kommentarer:

Anonym sa...

UTROLIG lekkert!!

Bitt@mi sa...

Det var bare helt knaslekkert! Bli litt stum - det så lett og luftig ut, riktig flott:-)

Beate sa...

LEKKERT!

Elins Strikkeri sa...

Det var eit kjempe lekkert sjal!!

Anonym sa...

Wow. Du er sykt flink, det er fortsatt ingen tvil om det!

mono sa...

Virkelig et lekkert sjal! *heldige mor*

Men det blir sikkert like fint og kanskje enda mer passende en brud i en hvit tone. =)

Ingeborg sa...

Nydelig :)

Marit sa...

Fantastisk nydeleg sjal.Mor de er heldig.

Anita sa...

For et utrolig lekkert sjal. Jeg blir så imponert når jeg ser sånne vakre kreasjoner.

Anonym sa...

Svarer her, jeg :)
Ja, jeg er ikke sånn skigærn selv, men jeg får sånn kick innimellom :P Og da er det egentlig veldig digg å gå på ski. Og så med det fantastiske været som har vært nå, så må man jo bare ut! :D