torsdag 4. august 2011

Mariusfirkant

Jeg har lagd en Mariusfirkant, ettersom noen på Tett inntil hadde lyst til å lage et babyteppe med mariusmønster hele veien rundt. Jeg ble litt for inspirert og måtte bare prøve.
Mønsteret går ikke opp hele veien rundt, men jeg triksa det til i hjørnene. Nå må jeg bare prøvestrikke. Hvis noen har lyst, så er rødt rødt, hvitt blått og blått hvitt...lite logisk, jeg vet det...men sånn er det nå. Må også finne en måte å strikke det på uten å få alt for lange trådsprang på midten, har en ide, men det må som sagt prøvestrikkes... stay tuned ;)
Hvis man skulle ønske å gjøre det større enn det er, så er en rapport på 36m, de 36 i midten på hver kant, for å være nøyaktig (hvis det gir noen mening for noen andre enn meg).

1 kommentar:

strikkelisa sa...

Oj, så gøy med mariusfirkant!
Du unngår jo lange tråder som må surres hvis du begynner i midten og strikker deg utover. Legger ut 2 masker i hvert hjørne på annenhver omgang? Litt sånn omvendt dominoaktig, om du skjønner? Men kanskje det var det du hadde tenkt til? ;)
Hyggelig å finne bloggen din, her var det fin inspirasjon!