torsdag 2. oktober 2008

Det rusler og går.

Jeg har begynt på en fantastisk genser!
Den er strikka ovenfra og ned, og det blir nøyaktig INGEN montering.
Så langt, så har jeg igjenn ca 20cm på bolen og ermene. Jeg gleder meg til å bli ferdig og vise fram.Det går dessuten videre med påfuglsjalet, selv om det går sakte, det er forøvrig ganske vanskelig å strikke på dette foran TV'n, så jeg må leses for mens jeg jobber med dette. Det blir vakkert.
Kanskje, hvis jeg får tid, skal jeg strikke et til i ordentlig grønt, eller hvitt og ha som "hvis-det-blir-kaldt-sjal" i bryllupet mitt om åtte måneder. (hjelp! det er bare åtte måneder igjenn!)
TJOLAHOPP!

4 kommentarer:

Papirkurven sa...

absolutt ingen montering høres himmelsk ut!

Anonym sa...

Ingen montering høres ut som en genser for meg, hehe.. Jeg kan nemlig ikke montere :-o
Det påfuglsjalet ser så flott ut, du er flink .-)

Zaz sa...

wow, i could actually understand that you're getting married in 8 months, that you like the shawl so far, that the pattern needs concentration (no TV watching), that you may want to make one in white for your wedding if it is too cold. :-)) this google translation tool is fantastic! i could not get it if you came up with the sweater pattern yourself though....

frøken ij sa...

er den den genseren fra samme hefte som den "tradisjonelle" genseren med blomster som du har i profilen? ingen montering er jo veldig greit da :D