fredag 14. desember 2007

Julegaver

Jeg er av den oppfattning at jula skal være en hyggelig og fin opplevelse for alle.
Uansett hva dette innebærer.
Søskenbarnet mitt er ikke religiøs, men blir likevell med bestemor og alle andre på gudstjeneste i Nidarosdomen på julaften. Jeg finner meg i at mamma lager ribbe i år også, selv om jeg ikke spiser svinekjøtt. Men ingen sure miner

Det som jeg finner mest selsomt med jula, det er julegavene. Jeg elsker å få julegaver, og egentlig så elsker jeg å gi bort også. Det går for det meste i selvstrikka sokker og malerier hvor kunstneren er undertegnede. Jeg gir også bort smykker jeg har laga selv. Jeg og kjæresten min, R. har kommet fram til at musikk er en fin gave. Nærmere bestemt egenproduserte cd-er. Vi begynnte relativt beskjedent til jul i 2004, med to sanger. "En stjerne skinner i natt" og "deilig er jorden" Det ble ihvertfall fra min familie sin side en braksuksess.
senere har vi utvida med ikke mindre enn tre versjoner av "deilig er jorden" og dessuten også en del musikal-musikk.
I år har vi så langt kun lagd en sang, den er til gjenngjeld litt over 5 minutter lang, men det er heller ingen julesang. Nå begynner jeg å bli litt stressa...

Men alle disse julegavealternativene tar meg bare så langt. Hva gir man til søskenbarn på hendholdsvis 18, 5, 4 og 2? eller til en søster på 15? Og hva med R, som har alt?
Jeg må visst på julehandel i år også. *sukk*

Ingen kommentarer: